Biografie

Jiří Habart/ 1992 / Frýdek - Místek, Czech republik Frýdecko-místecký rodák Jiří Habart (1992) patří k nejmladší generaci českých dirigentů. Je držitel 5. místa Zoltán Kodály Conducting Competition v Maďarskem Debrecenu 2023, kde rovněž získal tři speciální ceny od Maďarské Státní opery Budapešť, Budafok Dohnányi orchestra Budapešt a Kodály Filharmónia Debrecen. V témže roce se stal finalistou prestižní dirigentské soutěže Donatella Flick LSO Conducting Competition 2023 v Londýně. Je rovněž držitelem stipendia Bayreuther Festspiele 2014.

Od sezóny 2019/2020 je dirigentem operního souboru Národního divadla moravskoslezského v Ostravě. Doposud zde dirigoval balety Don Quijote (Minkus), Nebezpečné známosti (Maskats), Korzár (Adam/ Barcaroli), Louskáček (Čajkovskij) a opery Škola žárlivých (Salieri), Nabucco (Verdi), Bílý pán aneb Těžko se dnes duchům straší (Křička), Manon (Massenet) či Smetanovy Dvě vdovy, Prodanou nevěstu a Dalibora. Ve svém premiérovém hudebním nastudování připravil dvě barokní opery Tanec nevděčnic (Monteverdi) a Dido a Aeneas  (Purcell). V aktuální sezóně se chystá na Smetanovy Branibory v Čechách i Rossiniho Lazebníka sevillského.

Svou hudební dráhu započal jako houslista ve dvanácti letech. Absolvoval ZUŠ Litomyšl a Konzervatoř P. J. Vejvanovského v Kroměříži (ve třídě Karla Janečka). Dirigování studoval na Janáčkově akademii múzických umění v Brně pod vedením Jakuba Kleckera, Tomáše Hanuse a sbormistrovství u prof. Blanky Juhaňákové. Zúčastnil se dirigentských kurzů pod vedením Tomáše Netopila, Kirka Trevora, Zsolta Nagye a Marka Stringera. Jiří Habart se rovněž věnoval hře na barokní housle u renomované virtuosky Lenky Torgersen, koncertní mistryně souboru Collegium Marianum.

Spolupracoval s orchestry jakými jsou London Symphony Orchestra, Kodály Filharmónia Debrecen, Filharmonií Brno, Moravskou filharmonií Olomouc, zlínskou Filharmonií Bohuslava Martinů, Plzeňskou filharmonií, Jihočeskou filharmonií. S Komorní operou HF JAMU v Brně v Divadle na Orlí nastudoval opery Impresário v koncích (Cimarosa), Orfeus a Eurydika (Gluck) a jako druhý dirigent Kouzelnou flétnu (Mozarta). V rámci Mezinárodního operního a hudebního festivalu Janáček Brno 2018 se představil společně s Komorní operou HF JAMU v nastudování dvou soudobých oper Falstaff a Neznámá. V Národním divadle Brno se jako asistent dirigenta podílel na hudebním nastudování opery Antonína Dvořáka Čert a Káča. Na 13. ročníku mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Praha 2020 zastoupil v téže funkci Tomáše Netopila při nastudování Beethovenovy Deváté symfonie. 

V sezóně 2023/2024 čeká Jiřího Habarta debut s Janáčkovou filharmonií Ostrava. Poprvé se také představí na festivalu Pražské jaro s orchestrem PKF, Janáčkův máj s orchestrem Sinfonia Varsovia a se Slovenskou filharmonií na festivalu Allegretto Žilina.

Biografie


Jiří Habart/ 1992 / Frýdek - Místek, Czech republik Frýdecko-místecký rodák Jiří Habart (1992) patří k nejmladší generaci českých dirigentů. Je držitel 5. místa Zoltán Kodály Conducting Competition v Maďarskem Debrecenu 2023, kde rovněž získal tři speciální ceny od Maďarské Státní opery Budapešť, Budafok Dohnányi orchestra Budapešt a Kodály Filharmónia Debrecen. V témže roce se stal finalistou prestižní dirigentské soutěže Donatella Flick LSO Conducting Competition 2023 v Londýně. Je rovněž držitelem stipendia Bayreuther Festspiele 2014.

Od sezóny 2019/2020 je dirigentem operního souboru Národního divadla moravskoslezského v Ostravě. Doposud zde dirigoval balety Don Quijote (Minkus), Nebezpečné známosti (Maskats), Korzár (Adam/ Barcaroli), Louskáček (Čajkovskij) a opery Škola žárlivých (Salieri), Nabucco (Verdi), Bílý pán aneb Těžko se dnes duchům straší (Křička), Manon (Massenet) či Smetanovy Dvě vdovy, Prodanou nevěstu a Dalibora. Ve svém premiérovém hudebním nastudování připravil dvě barokní opery Tanec nevděčnic (Monteverdi) a Dido a Aeneas  (Purcell). V aktuální sezóně se chystá na Smetanovy Branibory v Čechách i Rossiniho Lazebníka sevillského.

Svou hudební dráhu započal jako houslista ve dvanácti letech. Absolvoval ZUŠ Litomyšl a Konzervatoř P. J. Vejvanovského v Kroměříži (ve třídě Karla Janečka). Dirigování studoval na Janáčkově akademii múzických umění v Brně pod vedením Jakuba Kleckera, Tomáše Hanuse a sbormistrovství u prof. Blanky Juhaňákové. Zúčastnil se dirigentských kurzů pod vedením Tomáše Netopila, Kirka Trevora, Zsolta Nagye a Marka Stringera. Jiří Habart se rovněž věnoval hře na barokní housle u renomované virtuosky Lenky Torgersen, koncertní mistryně souboru Collegium Marianum.

Spolupracoval s orchestry jakými jsou London Symphony Orchestra, Kodály Filharmónia Debrecen, Filharmonií Brno, Moravskou filharmonií Olomouc, zlínskou Filharmonií Bohuslava Martinů, Plzeňskou filharmonií, Jihočeskou filharmonií. S Komorní operou HF JAMU v Brně v Divadle na Orlí nastudoval opery Impresário v koncích (Cimarosa), Orfeus a Eurydika (Gluck) a jako druhý dirigent Kouzelnou flétnu (Mozarta). V rámci Mezinárodního operního a hudebního festivalu Janáček Brno 2018 se představil společně s Komorní operou HF JAMU v nastudování dvou soudobých oper Falstaff a Neznámá. V Národním divadle Brno se jako asistent dirigenta podílel na hudebním nastudování opery Antonína Dvořáka Čert a Káča. Na 13. ročníku mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Praha 2020 zastoupil v téže funkci Tomáše Netopila při nastudování Beethovenovy Deváté symfonie. 

V sezóně 2023/2024 čeká Jiřího Habarta debut s Janáčkovou filharmonií Ostrava. Poprvé se také představí na festivalu Pražské jaro s orchestrem PKF, Janáčkův máj s orchestrem Sinfonia Varsovia a se Slovenskou filharmonií na festivalu Allegretto Žilina.